dinsdag 11 oktober 2011

Bekeren

In een van de verste uithoeken der RSB vinden we schaakvereniging De Ontspanning te Ouddorp. Normaal gesproken hebben we hier niets te zoeken, ze spelen 3e klasse RSB. Voor de beker wordt echter geen onderscheid gemaakt in speelsterkte. En zo kropen we bij Ron in de auto richting Ouddorp.
Risicomijdend had ik een sterk team geformeerd bestaande uit Ron Burgerhout, Bart Voogd, Martin van der Hidde en Rene Mersch.
Al snel bleek het krachtsverschil, Bart schoof zijn tegenstander in een half uur van het bord. Rene had een kwartier meer nodig. Maar toen stokte de Vlaardingse machine Ron en ik waren nog bezig. In mijn partij had ik wat tempi gegeven om de dames op het bord te houden. Hierdoor bleef ik achter de feiten aan lopen. Pas in het eindspel kreeg ik een winstkans, die ik helaas zelf om zeep bracht. Remise, en dus winst voor CHESS. Ron stond toen gewonnen, maar heel eenvoudig was het niet. Helaas gaf hij de winst in de uitvluggerfase weg, er kwam een potremise eindspel met ongelijke lopers op het bord. Met 3-1 winst op het wedstrijdformulier konden we de terugreis aanvaarden.
Op naar de volgende ronde!




Geen opmerkingen: